Het is rond zevenen en twee zussen zijn al aan het bijkomen in de woonkamer. Het huis overtrof onze stoutste verwachtingen. Het is ruim opgezet en van alle gemakken voorzien. Er is een loungehoek op het terras en een grote eettafel onder vier leibomen met een bijzonder blad van twee verschillende moerbeibomen. Het gazon is enorm en last but not least is er een redelijk groot zwembad. Het gazon werd belopen door de robot-grasmaaier en is van een glad geschoren kwaliteit waar de Hoff een puntje aan kan zuigen. Geen sprietje verkeerd.
Via een lunch onder de bomen via een grappige kringloop in Brummen, een vieruurtje en een supermarkt rolden we met twee volle boodschappentassen de oprit van ons tijdelijke stekkie binnen en waren verrukt over wat we aantroffen.

Fotozus ging alvast een duik nemen in het zwembad, dat heerlijk van temperatuur bleek. Er hipten een merel en een lijster rond in het gras om wormpjes te verschalken en een soort vink met wit en rood, of was het een vermomde roodborst. Ik ving een glimp op van een haastig veldmuisje en vooral de zwartkop en de merel lieten van zich horen.
De eenvoudige maaltijd van soep met salade riep de herinnering op aan de salades van thuis vroeger, met extra mooie versieringen met de liflafjes eromheen, ware plaatjes met ei, augurk en uitjes en dat dat er ook indirect voor zorgde dat we altijd wat gezelligheid op tafel wilde. Die tik bleken we bijna allemaal te hebben. Bij een korte inspectiewandeling van de twee jongsten bleek er een minigolf, een receptie van een recreatiepark en een natuurbegraafplaats in de buurt te zijn. De andere kant was voornamelijk wandelgebied en bos, minder spectaculair, en toen ik even alleen in de tuin zat, had ik dezelfde ervaring als in Pécs bij de molens, kathedrale zang van vogels in de hoge boomtoppen.
De nacht was zoals een eerste nacht moest zijn. Tikkie doorwaakt, hard kussen, heel zacht bed en wat geluiden die thuisgebracht dienden te worden. Elk raam in huis had een hor. Er was veel aan alles gedacht. Een slaapkamer voor mij alleen, handig omdat ik met regelmaat naar het toilet moest. Vanmorgen een ‘room with a view’ met een zonsopgang om bij wakker te worden.
Vandaag gaan we er een stedentrip van maken met iets minder warm weer dan de andere dagen. Zutphen en Doesburg zijn aan de beurt. Heerlijke steden aan de IJssel. Vroeg weg en niet te laat thuis, zodat we kunnen afkoelen in het zwembad, hadden we bedacht. De eerste zussendag is een feit en het voelde als vanouds.



















Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.